SlideShow

Khamis, 7 April 2011

Gua Tujukan lagu DERITA by OKID buat arwah adik Saiful Syazani Saiful..


+powered by youtube+




gua tujukan lagu ni buat arwah adik Saiful Syazani Saiful yang meninggal dunia akibat
di pukul oleh cikgu yang gila...
bangang, dulu nak interview bonzer, tak dapat...
jadi cikgu pon cikgu la... janji leh pukul orang...
ngan budak boley la la tunjuk garang...
nak pukul orang yang tak melawan boley la...
tunjuk la kuat kat orang yang sepatutnya...
gua rasa lepas ni pihak yang berwajib kena la pantau cikgu yang berkelayakan,
kena buat post mortem... ahakz...
xleh amek sebarang orang nak jadi cikgu...
zaman gua pon ada cikgu garang, tapi xdak la sampai bunuh murid... kejam... kejam...
agak2 la kalu nak didik murid sekalipon... ape, die xder anak ke satu hari nanti??
awak tu di amanahkan oleh mak bapak arwah, untuk mendidik, bukan pukul beb... sampai mati lak tu... ayark... ape citer beb??
gua pon panas baran gak, tapi tengok la saper yang kita nak pukul...
kalu budak tak melawan, tak tergamak gua nak pukul sampai mati... renung2kan... selamat beramal... chow...
gua tuju lagu ni buat pendera sekalian... renungkan lah... harap beliau dapat pengadilan yang sepatutnya...





DERITA by okid..

Buka mata dan lihatlah..
Insan kecil yang tak berdosa
Jadi mainan dan hinaan semua
Manusia tiada berpedoman...

Apakah salah mereka
Menjadi mangsa yang terbiar..
Dia disiksa tanpa rasa simpati
Hanya melihat darah merah mengalir ke bumi...

Chorus:

Sengsara kan terasa...
Di sepanjang hayatnya...
Tangisan tak bersuara
Insan yang sekecil tu... Merasa
Peritnya derita....
Ditanggung jua...

Mengapa dia disiksa
Hingga lesu tak bermaya
Haruskah kita menyaksikan
Penderitaan pada mereka

Apa nasib mereka jika ini masih terjadi
Kita sama sama membantu
Melindungi hidup mereka..

Mereka perlukan perhatian
Bukan penyiksaan yang diminta
Berikan kasih dan belaian mesramu
Moga diberi petunjuk dan hidayah yang sejati...


mau lagu ni? klik SINI

1 ulasan:

aleen aiden berkata...

serius wa macam xbley nak terima dek akal jugak masa dengar berita pasal cekgu tu.pelik sangat!haishhhh

Blog Tricks


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Recent Visitors

Mencari Sesuatu