SlideShow

Ahad, 4 Oktober 2015

Masakan Hari ini... Siakap Sambal Pedas...

Yeahhhh... lari tajuk sket ari ni... yyiiieeehhhaaaa...
Masakan untuk hari ni dari gua...
biasa buat IKAN SIAKAP 3 RASA.. tapi hari ni gua ubah selera... SIAKAP SAMBAL PEDAS versi sedutzone.blogspo.my... hahahahhahaha... sapa kata rockers tak boley masak??

hahahahahhaha...
bahan-bahan dia mudah ja... main campak-campak je... siap la...

1 ekor ikan siakap... digoreng la, pakai kunyit... campur la tepung jagung sket...

bahan bahan sambal pulak...

1.Sambal buat sendiri... (suka hati la, nak beli yang dah siap pon boley)
tapi gua amek cili merah, campur sket cili padi, bawang putih... blender semua sampai lumat... kuantiti ikut suka... nak pedas, taruk la lebih...
2. 3 ulas bawang putih(hiris)
3. sebiji bawang merah (potong ikut suka)
4. halia (sebesar ibu jari je) lumatkan...
5. 3 sudu besar sos ikan
6. 3 sudu besar jus limau purut
7. 3 batang serai ( tumbuk la sikit)
8. garam
9. gula sket
10. daun limau purut
11. sos buat sendiri ( campur kicap cair sesudu, kicap manis sesudu, sos cili dan sos tomato sesudu, campur sikit air...)
12... sebiji tomato

hahahhahaha...

cara-cara

Tumis bawang putih, bawang merah dengan halia... sampai naik bau, campak sambal.. kacau la... sampai agak-agak masak sambal tu, campak je semua bahan yang ada..cincai ja bro... hahahhahaha...
dah masak...senang kan? lepas tu tuang la kat ikan yang telah digoreng... hahahhahahaha...
Lepas tu, hias la sket... tuang la daun sup.... mcm dalam gambar tu...canteq kan? hehehhehehe...

jadi chef la gua hari ni... adios.... takdak keja ni.... hahahhahaaah....
nak resipi bujang gua, contact la gua, kita share... hahahahhaha...

hi

6 ulasan:

ikhwan yusuff berkata...

pandai memasak bro... nampak sedap tu.. ::D

sedutzone berkata...

hahahahha...boley la sikit-sikit.... hahahhaha

neesa_jun berkata...

Terbaik la..siap ada resepi lagi..haha..ni best klu leh dload...leh trus mkn.. :p

Murni Alysa berkata...

sedapnyer..

Mrs. A berkata...

Amboi! rocker yang pandai memasak, nampak sedap.
Sedap ker....??? hiks!

ct cheery berkata...

Alah..sedapnya terliuq deh..mintak share rocker?? Hahhaha

Blog Tricks


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Recent Visitors

Mencari Sesuatu